بيانيه راهبرد مشارکت سازمان مديریت و برنامه ريزي استان بوشهر
- 17 تیر 1399
- 4:28 ق.ظ
ریاست جمهوری
سازمان برنامه بودجه کشور
سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر
راهبرد مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر
در راستای اجاری مفاد ماده «9» تصویب نامه شماره 1127128 تاریخ 28/12/1395 شورای عالی اداری موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری با عنوان «حق اظهار نظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرایندهای اداری»، راهبردهای مشارکت شهروندان در تصمیمات و فرایندهای اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر به شرح زیر خواهد بود:
1- حتی المقدور پیشنویس کلیه مقررات و لوایح خود اعم از بخشنامه ها، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و ضوابط اجرایی را دست کم به مدت یک هفته از طریق درگاه الکترونیک سازمان در معرض اظهارنظر جوامع عمومی و تخصصی قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات نسبت به بررسی، اصلاح و سپس تصویب و ابلاغ اقدام خواهد شد.
2- با استفاده از بسترهای تعاملی زیر، زمینه لازم برای دریافت نظرات شهروندان برای کلیه رویدادها، فعالیت ها، گزارش ها و اخبار مرتبط فراهم شده و این نظرات توسط حوزه ریاست و روابط عمومی و با مشارکت واحدهای ذی ربط سازمان مورد بررسی و بهره برداری قرار می گیرد.
الف – وب سایت سازمان به نشانی : https://www.mpob.ir
ب – دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایت و نظرسنجی برای هر خدمت و فرایند از طریق تارنمای سازمان
ج – دریافت شکایت از طریق سامانه سامد به نشانی: http://111.ir
د – دریافت نظرات از طریق صندوق ارتباط مستقیم با رئیس سازمان به دو صورت:
* صندوق فیزیکی: نصب شده در قسمت ورودی سازمان
* صندوق مجازی: قرارداده شده در صفحه اول تارنما
ه – دریافت شکایات از طریق ارتباط با بازرس سازمان در موارد گزارش وقوع فساد به دو صورت:
* صندوق فیزیکی: نصب شده در قسمت ورودی سازمان
* صندوق مجازی: قرارداده شده در صفحه اول تارنما
3- عموم شهروندان امکان مشاهده و اظهارنظر درباره کلیه خدمات سازمان را از طریق تارنمای الکترونیکی خواهند داشت.
4- واحدهای ارائه دهنده خدمات مکلفند پس از دریافت شکایات از طریق میز خدمت و تخصیص کد رهگیری در کوتاهترین زمان ممکن (حداکثر طی مدت یک هفته) نسبت به ارسال پاسخ به حوزه ریاست و روابط عمومی اقدام نموده تا از آن طریق به شهروند مورد نظر منعکس شود. در مجموع روند رسیدگی و پاسخگویی به شکایات نباید بیش از 10 روز کاری به طول بیانجامد. همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بر اساس آیین نامه اجرایی ماده 8 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات خود را متعهد به پاسخگویی به شهروندان در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات میداند.
5- شهروندان میتوانند از طریق شماره تلفنهای 31600100 – 077 از ساعت 8 الی 13 (داخلی 2 – واحد رسیدگی به شکایات) هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهاد خود را اعلام نمایند.
رئیس سازمان علی پورداوود
اخبار مرتبط
جوابيه تفصيلي سازمان برنامه و بودجه كشور به گزارش كميسيون تلفيق بودجه ۱۴۰۳
جوابيه تفصيلي سازمان برنامه و بودجه كشور به گزارش كميسيون تلفيق بودجه ۱۴۰۳ در پي قرائت گزارش كميسيون تلفيق بودجه...
بیشتر بخوانید