سامانه ساختار
-
آدرس سامانه
برای ورود به سامانه ساختار کلیک کنید
-
دریافت نام کاربری و رمز عبور
به اطلاع همکاران محترم میرساند آن دسته از افرادی که دارای نقش کارگزین، بالاترین مقام منابع انسانی و رابط استانی هستند و هنوز نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت نکردهاند، میتوانند از طریق تماس با ستاد سازمان خود، نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام نمایند.
سوالات متداول
سوالات مربوط به به روزرسانی تشکیلات اسمی
درحال حاضر این قابلیت وجود ندارد. ولی اقدامات فنی در این خصوص انجام شده است.
این وضعیت در غالب موارد به دلیل زیر رخ میدهد که کد ملی از سوی ثبت احوال تایید نشده است و در وضعیت رد و یا در انتظار تایید از ثبت احوال است.
سوالات مربوط به سیستم تیکتینگ
ارجاع تیکتها در سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاههای اجرایی کشور بر اساس موضوع انتخاب شده، به یکی از کارشناسان امور ساختارهای سازمانی انجام میشود. انتخاب موضوع نامرتبط با متن در یک تیکت باعث میشود تیکت مورد نظر به دست کارشناسی برسد که اطلاعات لازم برای پاسخگویی درست و کامل را ندارد.
سوالات مربوط به ورود به سامانه و کاربران
این پیغام زمانی ظاهر میشود که کلمه عبور تغییر کرده باشد و یا نام کاربری برای آن شخص تعریف نشده باشد و نام کاربری صحیح وارد نشده باشد. برای این کار لازم است از طریق رمز عبورم را فراموش کردهام اقدام شود.
اگر این تغییرات مربوط به کاربران اصلی سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاههای اجرایی، اعم از رابط دستگاه اجرایی، بالاترین مقام تشکیلات دستگاه اجرایی و بالاترین مقام مجاز دستگاه اجرایی است، لازم است برای ثبت آن تغییرات، نامه رسمی برای آقای شاهپری رئیس امور ساختارهای سازمانی (سازمان اداری و استخدامی کشور) زده شود و در آن نامه کدملی، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه که بنام فرد است، معرفی شود. اگر تغییرات مربوط به کاربران استانی، کارگزینها و بالاترین مقام منابع انسانی است، رابط دستگاه اجرایی میتواند این کار را انجام دهد.
در سامانه جدید نام کاربری کد ملی است و رمز عبور همان رمز عبور قبلی است. اگر رمز عبور را فراموش کرده اید روی رمز عبورم را فراموش کرده ام کلیک نمایید. فیلم آموزشی آن نیز در بخش راهنما وجود دارد. رابطین منابع انسانی هم به دلیل اینکه قرار است با کارگزین ها تعویض شوند یا نمی توانند وارد شوند و یا اگر وارد شوند منوها را نخواهند دید.
سوالات مربوط به درخواستهای مربوط به تغییرات ساختاری
خیر، با خاتمه فرآیند امکان تجدید نظر وجود نخواهد داشت و درخواست جدید باید از سوی دستگاه مجدداً ارسال شود.
این وضعیت در غالب موارد به دلیل زیر رخ میدهد که کد ملی از سوی ثبت احوال تایید نشده است و در وضعیت رد و یا در انتظار تایید از ثبت احوال است.
سوالات مربوط به این سامانه یا سامانه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی
لازمه ثبت اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی در سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاههای اجرایی، بروز بودن اطلاعات مربوط به فرم شش و یا فرم آمار و اطلاعات است. برای بروزآوری اطلاعات فرم شش و فرم آمار و اطلاعات لازم است با همکاران امور آمار، برنامهریزی و تامین نیروی انسانی تماس بگیرید. اگر اطلاعات مربوط به فرم شش یا فرم آمار و اطلاعات بروز شده است، ولی همچنان خطا داده میشود، لازم است از طریق تیکت و با انتخاب موضوع خطای فرم شش یا فرم آمار و اطلاعات درخواست را ثبت نمایند.
با توجه به اینکه برای برخی از افراد در سامانه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی شناسه قراردادی تعریف شده است و فرد مذکور از طریف فرم شش و یا فرم آمار و اطلاعات به پیمانی تبدیل وضع شده است، اطلاعات رابطه استخدامی فرد قراردادی نمایش داده میشود. برای رفع این مشکل لازم است پس از اطمینان از صحت رابطه استخدامی پیمانی و رسمی فرد، شناسه قراردادی فرد در سامانه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان ابطال شود.
اگر درخواستی برای تبدیل وضع استخدامی، اخذ شناسه استخدامی، اخذ شناسه قراردادی و … در سامانه استخدام و بکارگیری ثبت شود و در آن یک پست انتخاب شود، وضعیت آن پست درگیر در فرآیند سامانه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی میشود. برای اینکه بفهمیم آن پست برای چه کسی درگیر شده است، باید از منوی اطلاعات پایه و زیر منوی استعلام پست از سامانه استخدام استفاده کنیم و شناسه پست درگیر را باکس وسطی وارد کرده و دکمه جستجو را بزنیم، بعد از آن نام و نام خانوادگی فرد در پایین نمایش داده میشود.
نکته مهم در ارتباط با سامانه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی اینست که در آن سامانه، فقط و فقط پستهای سازمانی بلاتصدی، آزاد و پست همان فرد (که کدملی آن ثبت شده است) به نمایش در میآید. در موارد زیر این ارتباط دچار خطا و اختلال میشود و پستها به درستی نمایش داده نمیشود: مشکل اول: به دلیل آنکه کدملی شخص از سوی ثبت احوال رد شده و یا در انتظار تایید است. که برای رفع این مشکل باید از زیر منوی استعلام مشخصات فردی (در منوی اطلاعات پایه) اقدام به استعلام مجدد شود (در بخش راهنما سامانه فیلم آموزشی)
گاهی به دلیل عدم ارتباط سرور بین دو سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاههای اجرایی کشور و سامانه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی این اتفاق رخ میدهد، که پس از مدت کوتاهی رفع خواهد شد. همچنین در زمانهایی که سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاههای اجرایی کشور در بهروزرسانی قرار میگیرد نیز این اتفاق رخ می دهد، در این حالت نیز پس از مدت کوتاهی مشکل بر طرف خواهد شد.